Jest konkurs!!! Konkurs . Fajowy . Polega on na tym, aby do 26 maja napisać odpowiedź na pytanie . Jakie pytanie ? Do kiedy napisać ? Gdzie trzeba napisać odpowiedź na pytanie ? Tego wszystkiego dowiecie się, czytając post : " Dziś czuję, jak skrzydła zostały mi odebrane . Zostałam uwięziona na zawsze ... " . Zapraszam do udziału wszystkich !







www.majuchna10.blogspot.com

środa, 10 marca 2010

" Dziewczynka z szóstego księżyca "

Dziś czytając najnowszy numer Victora Juniora dowiedziałam się o pewnej lekturze (Victora Juniora kupiłam ze względu na wspaniałe porady i testy, które niedługo mam [!]). Lektura nosi tytuł:” Dziewczynka z szóstego Księżyca”. U nas w szkolnej bibliotece nie można znaleźć tej książki. A chciałabym ją przeczytać. Może ją kupię? :) Nie wiem. Żeby mieć pewność, że ta książka może się okazać ciekawa, przeczytałam w prenumeracie informacje o tej lekturze. Główną bohaterką jest Nina. Jest nastolatką obdarzoną naturalnymi umiejętnościami. Podobno były one zapisane w genach. Nina była sprytna i pomysłowa, z chęcią się uczyła i dużo wiedziała jak na swój wiek. Kochała rośliny i zwierzęta; chciała uratować Xorax. Jednak czy Nina wykazuje się dobrymi cechami charakteru? Przedstawię to w tabelce.

Pozytywne cechy charakteru:

- oddanie rodzinie
- życzliwość dla ludzi i zwierząt
- dobroć
- przyjacielskość
- skromność
- samodzielność

Negatywne cechy charakteru :

- nieprzywiązywanie wagi od odpowiedniego trybu życia ( za dużo słodyczy, za mało snu)
- skłonność do kłamstwa (złe było okłamywanie Luby, nawet w dobrej wierze)

Podoba mi się główna bohaterka. Zachęciła mnie do przeczytania książki.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Czy rozszyfrujecie zdanie z książki ?

Z podanej niżej wiadomości usunięto samogłoski. Spróbuj rozszyfrować informację, wiedząc, że:
1. samogłoska A występuje 6 razy
2. samogłoska E występuje raz
3. samogłoska O występuje raz



W S Z __ C H S W I _ T
Z __P R __ S Z __
N __
X __ R __ X !!!


Poprawnie uzupełnione zdania proszę napisać. Są dwie możliwości :

· w komentarzu
· na e – mail : majaannao10@wp.pl

Uwaga!! Jeśli zdecydowałeś/aś się na e-mail, to w temacie maila wpisz: DZIEWCZYNKA Z SZÓSTEGO KSIĘŻYCA . A jeśli zdecydowałeś/aś się na komentarz, to prócz rozwiązania musisz wpisać swój e - mail i temat, czyli DZIEWCZYNKA Z SZÓSTEGO KSIĘŻYCA.


Termin rozdania niespodzianki dla zwycięzcy : 8 kwietnia .

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Zapraszam do brania udziału w zabawie !

O tej książce myślałam cały czas: na lekcjach w szkole, myślę też teraz w domu. Nie mogę przestać myśleć o tej książce. Chcę ją poznać. I to koniecznie ! :)

1 komentarz: